9 x flex og bøjet net i Lundum.

Klokken 5:30 i morges, trillede jeg afsted mod Lundum. Jeg ville ned til dette smukke sted for, at se om vandet stadig var lige så klart som sidst, -og det var det, jeg var endda så heldig, at få 9 x Flex.

Morgensol på vejen
Morgensol
Ejeren var vågen.

Da jeg ankom ca 6:15 ved Lundum, mødte jeg Jesper, som den første ved søen.

Han var i gang med, at tjekke om alt var, som det skulle være.

Vi fik os en lille sludder, inden jeg gik ned, og fandt mig en plads til mine ting.

Jeg havde tidligere, i sidste uge vundet 4 timers fiskeri, ved søerne, som i dag skulle indløses.

Lystfisker ved Lundum
Fiskene var i hugget.

Solen skimtede kun ganske lidt igennem træerne i Lundum, og luften var kølig.

Jeg kunne se, at søerne holder på en god bestand af fisk, og ved fra tidligere, at Jesper aldrig har været nærig med sine udsætninger.

Chancerne for lidt flex var store, og der gik ikke længe før de første hug faldt på microblinket.

En 2,5 kilos Regnbueørred, havde ikke kunne modstå den vuggende gang i vandet, og huggede meget kontant på blinket.

Regnbuen sprang flere gange ud af vandet, og de to andre fiskere ved søen, fulgte meget nysgerrigt med i fighten.

Guldørred fra Lundum
Buer og Guld

Efter landingen af Regnbuen, gik jeg rundt om søen en tur.

Jeg så både Guldørreder, Regnbuer og en enkelt Brødding i vandet, men efterhånden som solen fik mere magt, blev fiskeriet mere sløvt.

Det skulle dog ikke stoppe mig fra, at få endnu en omgang flex.

Jeg lod blinket synke yderligere ned, i det klare vand, og lige inden jeg hev den op af vandet, kom en Guldørred farende nede fra dybet.

Den trak linen voldsomt ud i søen, og jeg blev noget overrasket over, hvor hårdt den trak.

Efter Guldørreden var kommet på land, og timerne gik afsted, kom der flere og flere til Lundum.

Regnbuer og Guld
Flere og flere kom til Lundum.

Mange af dem var familier på tur, og mange med mindre børn, der gik i børnesøen.

Det var fedt, at stå og høre ungerne skrige, og juble, når de fik en fisk på krogen.

De viste dem stolt frem til mig, og jeg kunne jo ikke andet end, at smile til dem, og rose dem for deres indsats.

Flex i Lundum
Fisk, fisk, og atter fisk.

Efter min nummer 4 Ørred kom på land, aftalte jeg med mig selv, at jeg max tog 5 op af søen, så måtte resten komme ud igen.

Der gik ikke længe, før endnu en Guldørred, satte sig hidsigt på krogen.

Den trak line ud til cirka midt på søen, og så dykkede den ellers helt ned til bunden.

Denne fisk, gav bestemt ikke op uden først, at give mig kamp til stregen, og det gjorde den helt fantastisk.

Guldørred fra Lundum
Nettet måtte lade livet.

Nu da min kvote egentlig var “opbrugt”, gik jeg flere gange rundt om søen, og spottede mange fisk.

Jeg fik da også flere fisk på krogen, som alle blev genudsat, efter bedste evne, uden at forlade vandet.

Omme på højre langside af mellemste sø, fra betalings skuret, var jeg på vej ned i hjørnet.

Pludselig gled jeg i det våde græs, og rent instinktivt, løftede jeg højre arm i vejret, hvor jeg havde min spinnestang.

Dette resulterede i, at mit net, som sidder på ryggen, ramte skråningen, og skaftet, hamrede op i min venstre overarm.

Nettet overlevede desværre ikke styrtet i Lundum, og min venstre overarm, er noget gul og blå nu.

Men skidt pyt.

Jeg nåede på mit besøg i Lundum, at få 9 x flex, og lande 9 fantastiske fisk.

5 af dem blev givet til en familie, der ikke havde fanget noget, og de sidste 4 svømmer alle rundt i søerne.

Knæk og bræk herfra.

Bøjet net

Post your comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *